Dawno się nie słyszeliśmy… 2 miesiące wojaży, przeplatane chwilami pracy “poza nieruchomościami”, mocno mnie rozleniwiły – w efekcie miałem z kolejnymi filmami wrócić dopiero za jakiś czasu, przy okazji webinaru “W górę czy w dół”… A tu niespodzianka! 6. października 2021 r. Rada Polityki Pieniężnej podniosła stopy procentowe w Polsce. Postanowiłem więc nakręcić o tym film!
Dla wielu było to zaskoczenie, dla innych jedynie spóźniony i wyczekiwany ruch. W każdym razie już niebawem raty kredytów wzrosną, a nowi kredytobiorcy będą musieli zaakceptować niższą zdolność kredytową… Ostrzegałem przed tym od kilku miesięcy (dokładniej to od stycznia 2021 – PRZECZYTAJ 🙂 i tłumaczyłem dlaczego jest to potencjalnie niebezpieczne dla cen nieruchomości.
Czy bać się wielkiej stopy?
Przeczytaj artykuł ze stycznia 2021
Rosnące raty kredytu (około 100 złotych na każde 500 tys. PLN) to jeden z efektów wzrostu stóp, ale spadająca zdolność kredytowa będzie miała jeszcze większy wpływ na sytuację kupujących (15% spadku od lipca 2021!). A według rynku i ankietowanych to dopiero początek cyklu podwyżek stóp – może być ciekawie.
Co znajdziesz w tym odcinku?
W tym nagraniu znajdziesz:
📈 o ile wzrosły stopy procentowe w październiku 2021?
📉 dlaczego stopy procentowe były wcześniej “zerowe”?
🏠 jak to się wszystko przekładało na ceny nieruchomości?
💰 o ile wyższą ratę zapłacę?
🏨 czy będę mieć niższą zdolność kredytową?
🔮 czy w najbliższym czasie spodziewać się kolejnych podwyżek stóp procentowych?
Film możesz obejrzeć bezpośrednio na YouTube lub poniżej:
Jeśli wolisz podcast, to możesz go odsłuchać na Spotify lub poniżej:
Ten artykuł należy do kategorii “Mechanizmy rynkowe” – zobacz więcej!
Szukasz profesjonalnych analiz o rynku nieruchomości? Poznaj FLTR
Jeżeli poza wiedzą o nieruchomościach szukasz profesjonalnych analiz o rynku nieruchomości – analiz cen, scenariuszy i prognoz trendów, analiz konkurencji oraz rekomendacji strategicznych – to mój nowy portal FLTR.pl jest dla Ciebie!
FLTR to cotygodniowy, subskrypcyjny newsletter, którego rolą jest dzielenie się czystą i obiektywną wiedzą wynikającą z danych, analiz, czy konsensusu ekspertów – bez reklamy, PRu, naganiania, szkoleń i clickbaitów.