☀️🌦️ Czasem słońce, czasem deszcz. Tak w wielu obszarach gospodarki i rynku nieruchomości można streścić przełom 2023 i 2024 roku. Dzięki niższej inflacji przyspieszają realne wynagrodzenia i możliwości konsumentów, rośnie aktywność i nastroje w szeregu branż – w efekcie także wzrost gospodarczy przyspiesza, choć nie tak szybko jak byśmy tego chcieli. W tle rynek pracy pozostaje w zawieszeniu, podobnie jak cykl obniżek stóp procentowych. W nieruchomościach – poza dalszym wzrostem cen mieszkań, ale też i gruntów deweloperskich – zaczęła dynamicznie rosnąć oferta nieruchomości na sprzedaż, przy nieco słabszym popycie niż na przełomie Q3/Q4, ale też silnym rozgrzaniu emocji. W tle mamy ponowny spadek popytu kredytowego po wygaśnięciu “BK2%” w otoczeniu bardzo niskiej dostępności kredytowej mieszkań. Segment najmu pozostaje w korekcie. Dalszy los rynku zależy w dużej mierze od losów programu “Mieszkanie na Start” – który tak oczywisty jak programu “BK2%” nie jest.
🎢 “W górę, czy w dół? Gdzie jest dzisiaj rynek nieruchomości” – mój flagowy cykl webinarów FLTR po raz kolejny na Youtube! W krótkiej godzinnej formie z nowościami od FLTR 💣 spotkaliśmy się 27 marca!
Podczas webinaru:
💰 przedyskutowaliśmy sytuację makroekonomiczną w Polsce i na świecie,
🏠 przyjrzeliśmy się sytuacji na rynku nieruchomości mieszkalnych,
🔮 zaktualizowaliśmy krótko- i średnioterminowe scenariusze rozwoju dotyczące powyższych czynników,
🧭 spróbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie, w którą stronę może zmierzać rynek?
🧐 opowiedziałem o tym jak dostosowuję do otoczenia moją strategię inwestycyjną,
🎤 A na koniec była sesja pytań i odpowiedzi!
Szukasz profesjonalnych analiz o rynku nieruchomości? Poznaj FLTR
Jeżeli poza wiedzą o nieruchomościach szukasz profesjonalnych analiz o rynku nieruchomości – analiz cen, scenariuszy i prognoz trendów, analiz konkurencji oraz rekomendacji strategicznych – to mój nowy portal FLTR.pl jest dla Ciebie!
FLTR to cotygodniowy, subskrypcyjny newsletter, którego rolą jest dzielenie się czystą i obiektywną wiedzą wynikającą z danych, analiz, czy konsensusu ekspertów – bez reklamy, PRu, naganiania, szkoleń i clickbaitów.